Wild op de Kaart

In één overzicht alle aanbieders van wild in Nederland

De Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging faciliteert Wild op de kaart. Zij ziet een toenemende vraag van mensen die willen weten waar zij wild kunnen eten en/of kopen. Regelmatig krijgt zij de vraag of er jagers zijn van wie er rechtstreeks wild, zoals een gans kan worden afgenomen. Vooral de mogelijkheid om wild uit eigen streek af te nemen , spreekt mensen bijzonder aan.

Winkels, restaurants en jagers – leden van de Jagersvereniging – kunnen zichzelf aanmelden voor de kaart. De Nederlander kan zoeken op regio, wildsoort en aangeven of hij zoekt naar jagers, winkels of restaurants. Wild van Nederlandse bodem is jaarrond beschikbaar. In het voorjaar en de zomer is er ree, gans, wild zwijn en hert. In het najaar en de winter is er ook wild van de kleinere wildsoorten zoals konijn, houtduif en wilde eend.

De Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging faciliteert met ‘Wild op de kaart’ het contact tussen aanbieders en afnemers van wild, zodat wild eten voor iedereen gemakkelijk bereikbaar wordt. De aanbieder van wild is zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van het aangeboden wild alsmede voor een correcte levering.

Wilt u ook op de kaart?

Bent u een jager of heeft u een restaurant of winkel en biedt u kleine hoeveelheden wild aan? Zet uzelf dan op onze kaart en wordt gevonden door liefhebbers van wild en wildgerechten bij u in de buurt.

› Ga naar het aanmeldformulier

Gegevens aanpassen?

Staat u al op de kaart en is er iets veranderd in uw situatie? Pas uw gegevens aan.

› Pas uw gegevens aan

Beschikbaarheid van wild in Nederland

Culinair

Met een schot in het jachtveld begint het echte werk en kan men in de keuken aan de slag met de mooiste ingrediënten. Wild biedt eindeloze mogelijkheden aan chef- en thuiskoks. Van complexe smaakcombinaties tot eenvoudige, smaakvolle gerechten die iedereen kan maken.

Wild is jaarrond verkrijgbaar, puur, eerlijk, lokaal en duurzaam met een goed verhaal. Smakelijk!