Wildkrokettenactie Jagersvereniging in de media

Afgelopen week startte de tweede fase van de publiekscampagne ‘Daar jagen wij voor’ van de Jagersvereniging. Inwoners van Apeldoorn (buitengebied), Brummen, Voorst, Heerde en Oldebroek kunnen een gratis wildkroket halen bij een deelnemende snackbar in de buurt. De krokettenactie kwam in meerdere lokale en landelijke media voorbij. Hieronder een (niet volledig) overzicht.

Omroep Gelderland – radio
Op 12 november werd er tijdens de radio-uitzending van Omroep Gelderland aandacht besteed aan de krokettenactie. Woordvoerster van de Jagersvereniging, Elsemieke Ruifrok, vertelde over de campagne ‘Daar jagen wij voor’ en de bijbehorende krokettenactie. ‘We hebben al veel positieve reacties gekregen’, aldus Ruifrok.

Luister het fragment vanaf 1:17:05

Jagersvereniging deelt kroketten uit – Reformatorisch Dagblad
Het Reformatorisch Dagblad meldt in haar nieuwsbericht dat de Jagersvereniging gratis wildkroketten uitdeelt aan inwoners in het campagnegebied. Ze vermelden de landelijke campagne ‘Daar jagen wij voor’ en de rol die jagers vervullen ten behoeve van de verkeersveiligheid.

Lees het bericht op de website van het RD

Jagers trakteren op kroketten in deel van onze provincie – RTV Apeldoorn & Omroep Gelderland
‘Een deel van onze provincie krijgt van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging een gratis wildkroket’, zo meldt RTV Apeldoorn.

Lees het bericht op de website van RTV Apeldoorn

Een gratis wildkroketje, mogelijk met vlees van een aangereden wild zwijn: ‘Ook dát kan prima te eten zijn’ – De Stentor
‘We willen mensen laten ervaren dat wild lekker is. De kroket kent iedereen en op deze manier kunnen mensen op een toegankelijke manier wild proeven’, aldus woordvoerster Julia de Vries. De wildkroketten worden geproduceerd door slagerij Ter Weele en zijn gemaakt van wild zwijn.

Lees het bericht op de site van De Stentor

Ook in meerdere streekbladen zoals het Voorster Nieuws is er aandacht besteed aan de krokettenactie van de Jagersvereniging.