Foto: Anoeska Vermeij

Toenemende belangstelling voor wild rechtstreeks van de jager – Food & Agri Business

Het eten van wild wordt in Nederland steeds populairder, merkt de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging. Daarbij kopen steeds meer consumenten wild rechtstreeks bij de jager. Vooral de mogelijkheid om wild uit eigen streek af te nemen, spreekt hen bijzonder aan.

‘Anno 2022 zijn consumenten veel bewuster bezig met waar hun voeding vandaan komt’, vertelt Elsemieke Ruifrok, woordvoerster van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging.

Het eten van wild sluit daar volgens haar uitstekend bij aan. ‘Steeds vaker krijgen wij de vraag of er jagers zijn van wie er rechtstreeks wild kan worden afgenomen.’ Deze mogelijkheid is er zeker, benadrukt ze. ‘Naast de commerciële verkooppunten zoals poeliers en boerderijwinkels kan ook de jager kleine hoeveelheden wild delen. Hiervoor bieden wij ‘Wild op de Kaart’, een digitale kaart van Nederland waarop te zien is waar je in Nederland wild kan kopen en wild kan eten.’

(…)

Lees het hele bericht op de website van Food & Agri Business