Foto: Anoeska van Slegtenhorst

Wild op de kaart – artikel in De Jager #10

Jagersvereniging lanceert nieuw initiatief

‘Wild van Nederlandse bodem is een topproduct. Maar dan moet je het wel kunnen krijgen. Importeren kan natuurlijk maar het is het mooist als het uit je eigen land afkomstig is. Ik ben dan ook buitengewoon verheugd dat de jagersvereniging met dit initiatief komt om wild op de kaart te zetten.’ Met die woorden lanceerde Joop Braakhekke, restaurateur van Le Garage en lid van restaurantvereniging Euro-Toques, op 7 juli jongstleden het nieuwste initiatief van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging: Wild op de kaart.

Wat houdt het in als ik mezelf als jager op de kaart zet?

De gedachte achter ‘Wild op de kaart’ is dat men contact met u kan leggen als u af en toe kleine hoeveelheden wild kunt delen. U plaatst uw eigen punt op de kaart, vervolgens vult degene die geïnteresseerd is het formulier in en krijgt u zijn reactie via e-mail binnen. Het is aan u om af te spreken hoe u dit verder regelt met de persoon in kwestie. Brengt u het wild langs? Portioneert u het of spreekt u af dat men dit zelf doet? Als uw gegevens zijn verwerkt, wordt u op de kaart geplaatst met uitsluitend uw voornaam. De stip wordt middenin uw woonplaats gezet. U maakt zelf meer gegevens bekend bij geïnteresseerden. Uw privacy is dus gewaarborgd.

Hoe zet ik mezelf als jager op de kaart?

Ga naar www.jagersvereniging.nl/wild-op-de-kaart

• Onder de kaart vindt u het kopje ‘Wilt u ook op de kaart?’ Klik op ‘Ga naar het aanmeldformulier’
  • Klik op het vakje voor Jager en vul de gegevens in
  • Alleen leden van de Jagersvereniging kunnen zichzelf op de kaart zetten. Wij vragen om uw lidmaatschapsnummer
  • Wij verwerken de gegevens. Het kan dan ook even duren voordat u op de kaart staat

Noot van de redactie: dit artikel verscheen in nummer 10 van De Jager, die op 29 juli bij onze leden werd bezorgd.