Foto: Anoeska van Slegtenhorst

Website Jagersvereniging vernieuwd!

Met ingang van 12 augustus is de website van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging vernieuwd. Met behulp van externe professionals, medewerkers van het landelijk bureau en uiteraard de leden van de Jagersvereniging hebben we een fris design met een nieuwe indeling en nieuwe en verbeterde functies ontwikkeld.

Verschillende groepen maken gebruik van de website van de Jagersvereniging: jagers, voorjagers en wildbeheereenheden, bestuurders en medewerkers van de vereniging, media, politiek en organisaties die beroepsmatig betrokken zijn bij de jacht. Uit hun feedback bleek dat de oude website van de Jagersvereniging qua functionaliteiten niet altijd voldeed. Informatie was niet goed te vinden of stond op een onlogische plek. Ook kwam duidelijk naar voren dat de zoekmachine niet goed werkte. Daarom hebben wij een externe partij in de arm genomen om onderzoek te doen en advies te geven over een nieuwe site-indeling, functionaliteiten een bijbehorend design. Daarnaast hebben wij ook een aantal leden gevraagd om mee te denken tijdens dit proces.

Verbeteringen in indeling en functies
Uit terugkoppeling bleek dat de website heel veel informatie bevatte. Deze informatie was slecht te vinden. Daarom is de inhoud van veel pagina’s herschreven en gebundeld zodat informatie over een bepaald onderwerp in één oogopslag is te scannen. Een voorbeeld hiervan is de ‘Jagen in het buitenland – pagina’.

Ook is op de nieuwe website het menu bovenin opnieuw ingedeeld. Er is nu bijvoorbeeld een knop speciaal ingericht voor WBE’s. Tot slot is de zoekmachine op de website aangepakt en werkt deze nu helemaal naar behoren.

Toekomst
Nog niet alles is zoals wij het willen hebben. Er is nog een gedeelte van de inhoud die de komende weken aangepast gaat worden. Het gaat daarbij voornamelijk om de (juridische) content.

We gaan er van uit dat we de komende maanden steeds meer pagina’s toe kunnen voegen aan onze website. Zo kunnen straks ook onderwerpen op het gebied van  wet- en regelgeving in één oogopslag worden gevonden en bekeken.

Feedback
Heeft u feedback op de nieuwe website, wilt u graag een reactie geven of ziet u links die niet werken? Mail dan naar [email protected]