Voorverkoop jubileumeditie Nimrod in volle gang

Op dit moment speelt zich nog een verwoede strijd af om de felbegeerde plaatsing voor de jubileumeditie van de Nimrod op zaterdag 11 november op landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt in Beesd. Een enkeling weet al vrij zeker dat hij of zij een telefoontje van Orweja kan verwachten, voor anderen zal het misschien tot op de laatste wedstrijd van 23 oktober spannend blijven. Het hoeft u er niet van te weerhouden om alvast een kaartje in de voorverkoop te bemachtigen!

De Nimrod fungeert al vijftig jaar als uithangbord voor de hoge kwaliteit jachthonden die we in Nederland inmiddels hebben. Het evenement wordt geheel door vrijwilligers georganiseerd. In de voorbereidingsfase zijn zo’n vijftien mensen actief betrokken. In de dagen voorafgaand, tijdens en na de wedstrijd zijn in totaal meer dan honderd mensen in touw. De Jagersvereniging is al sinds jaar en dag trouwe sponsor van de Nimrod. De jacht kan immers niet zonder goed gefokte en secuur opgeleide jachthonden.

Vroeg uit de veren

De Nimrod beleven, betekent een dagje vroeg uit de veren. De eerste bezoekers druppelen vaak al om 06.30 uur binnen. Na een kop koffie volgt om 07.15 uur de ‘onthulling’ van de proeven, waarbij de nodige tekst en uitleg wordt gegeven. De deelnemers zelf beginnen om 08.30 uur aan hun eerste apport. Speciaal voor deze jubileumeditie is er een extra proef toegevoegd aan de drie vaste, meervoudige apporteerproeven. Hieraan kunnen alleen de honden meedoen die in de eerdere drie proeven alle apporten hebben binnengebracht. De finaleproef, vernoemd naar de recent overleden Frans Verschuer, zal uitmaken welke jachthond zich die dag de allerbeste mag noemen.

Voorverkoop

Om het zo makkelijk mogelijk te maken, kunnen zowel de uitrijkaarten als programmaboekjes online in de voorverkoop worden aangeschaft. U koopt deze dan met een aantrekkelijke korting en ontvangt er een exclusief Nimrod-rugzakje bij. Voor de voorverkoop klik hier

LET OP: de voorverkoop sluit op 7 november.