Teleurstellende uitspraak Reclame Code Commissie

De Reclame Code Commissie (RCC) heeft dinsdag 7 november uitspraak gedaan in de zaak van de radioreclame van de Faunabescherming die op 12 oktober diende. Hierin werden jagers afgeschilderd als ‘stropers met vergunning’. De RCC is van mening dat het spotje binnen de grenzen valt van de vrijheid van meningsuiting.

De RCC heeft de focus gelegd op de initiële klacht en is niet aantoonbaar op de aanvulling in de pleitnotities van de Jagersvereniging ingegaan. Vanuit de betrokkenheid waarmee wij jagers onze passie uitvoeren, vinden wij dit een heel teleurstellende uitspraak die tekort doet aan de professionaliteit en de betrokkenheid van onze leden. De Jagersvereniging beraadt zich – in samenspraak met de andere indieners van de klacht – op de vraag of het indienen van een Hoger Beroep in dit geval zinvol is.