Publieksevenement Terdege Zomerfestival groot succes voor Jagersvereniging

Opvallend veel jagers, maar juist ook heel veel bezoekers die onbekend zijn met de jacht brachten vorige week een bezoekje aan onze stand op het publieksevenement Terdege Zomerfestival. Met dagelijkse demonstraties met jachthonden, een eendenkorvenvlechter bij de stand, lezingen over de jager en twee jachthoornblaasgroepen bleef de aanwezigheid van de Jagersvereniging niet onopgemerkt. Natuurlijk viel er ook het nodige te proeven!

Verspreid over vier dagen trokken er ruim 20.000 bezoekers over het terrein. Hoewel onze stand niet op het meest drukbezochte traject stond, had de voltallige standbemanning het maar druk met het voeren van informatieve gesprekken over de veelzijdigheid van de werkzaamheden van de jager en de jacht in Nederland. Verkoper van wildproducten Gansch Anders wist met een plankje vol ganzenversnaperingen veel bezoekers naar de stand te lokken, waar zij zich graag lieten verrassen door de delicatessen van ganzenvlees.

Dierenspeurpuzzel

Speciaal voor de jongste bezoekers had de Jagersvereniging in samenwerking met de organisatie van het Terdege Zomerfestival een leerzame dieren speurpuzzel uitgezet. Iedere dag werd de speurtocht een beetje moeilijker, omdat er her en der dieren dan wel verrekijkers om ze mee te spotten verdwenen. Ondanks deze obstakels wisten dagelijkse vele tientallen bezoekers per dag de puzzeltocht correct te volbrengen. Dankzij seizoensboxen.nl en Hofman Topsport konden we mooie prijzen ter beschikking stellen voor degenen die de oplossing juist wisten in te vullen. De winnaars zijn persoonlijk geïnformeerd.