Locatie Nimrod 2021 bekend: Gieten (Drenthe)

De Nimrod, de jaarlijks terugkerende landelijke proef voor jachthonden, vindt op maandag 8 november plaats in Gieten te Drenthe.

De strijd om de kwalificatie voor een van de startplekken is nu nog in volle gang. Wie weet zich wel of niet te plaatsen voor de Nimrod 2021? Tot op het laatste moment blijft het spannend wie de uitnodiging dan ook aanneemt.

Gebruik van jachthonden is essentieel

Jaarlijks doen veel voorjagers met hun hond mee aan de jachthondentrainingen, jachthondenproeven en veldwerkwedstrijden. Niet alleen jagers maar ook bezitters van jachthonden, zonder jachtachtergrond melden zich graag aan.

Jachthonden zijn bij veel mensen populair, omdat ze een aantal aantrekkelijke eigenschappen bezitten: ze werken graag samen met mensen, zijn meestal erg vriendelijk, actief en intelligent. Het succesvol trainen van jachthonden betekent iedere dag bewust en consequent met de hond bezig zijn en veel oefenen.

Goed opgeleide jachthonden zijn onmisbaar voor de jacht. Een goede hond stelt een jager in staat om in ons waterrijke, diverse landschap het wild op te sporen en binnen te krijgen. De Jagersvereniging hecht groot belang aan een goeie jachthond.

Nimrod locatie: Boswachterij Gieten-Borger

De gemeente .. kent 35 officiele kernen. Eén van de kernen in de gemeente en centraal gelegen op de Hondsrug is het dorp Gieten. Het dorp wordt aan alle zijden omringt door typisch Drentse landschappen waaronder een grote voormalige houtvesterij, Boswachterij Gieten-Borger en zandafgravingen. Een ideale combinatie voor uitdagende jachthondenproeven. Niet voor niets worden hier dan ook al jaren SJP’s en MAP’s georganiseerd. Al met al een schitterend decor met grote diversiteit die alleen daarom al een uitdaging gaan vormen in deze editie van de Nimrod.

18 best-presterende jachthonden van Nederland

Voor de Nimrod 2021 worden de 18 best-presterende jachthonden uitgenodigd. Eind oktober zal de ORWEJA bekend maken welke 18 combinaties de strijd aangaan om de Nimrod Bokaal.

In het mooie, goed geschikte landschap van de boswachterij, zijn we dit jaar in de gelegenheid om de 3 Nimrod proeven uit te zetten. De grote tent staat centraal en dicht bij de proeven voor perfecte bereikbaarheid.

Alle proeven zijn voor het publiek bijna helemaal te volgen (een beetje spanning moet er natuurlijk wel inzitten).

Bekijk hier beelden van de Nimrod 2019 in Groningen: