Foto: Lonneke Wiggers

Jeroen Vorstman nieuwe teamleider ecologie Jagersvereniging

Amersfoort – Met ingang van 1 november aanstaande start Jeroen Vorstman als teamleider ecologie bij de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging. Vorstman volgt Wim Knol op die begin dit jaar met pensioen ging.

Vorstman (48) studeerde bos- en natuurbeheer. In zijn loopbaan deed hij ruime ervaring op met verschillende onderwerpen en stakeholders die het werkgebied van de afdeling ecologie van de Jagersvereniging direct raken. Zo werkte hij hiervoor als teamleider bij Staatsbosbeheer, waar hij onder meer verantwoordelijk was voor de uitvoering van het Faunabeheerplan in zijn werkgebied en de contracten met de plaatselijke wildbeheereenheden.

Ook werkte Vorstman gedurende enkele jaren als beleidsadviseur bij de Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit waar hij zich onder meer bezig hield met het exotenbeleid. Ervaring met een vereniging deed hij op als directeur bij de Nederlandse Bijenhouders Vereniging.

In zijn vrije tijd is Vorstman actief voor de plaatselijke weidevogelwerkgroep en de faunawerkgroep van Park de Hoge Veluwe. Lange tijd voerde hij als vrijwilliger tellingen uit voor de Zoogdiervereniging.

Jeroen Vorstman: ‘Bijdragen aan verdere positionering van de Jagersvereniging als kennispartij faunazaken, jacht en beheer’

Vorstman kijkt uit naar zijn start bij de Jagersvereniging: ‘Het inhoudelijke werk van een afdeling ecologie is wat mij het meest aanspreekt in deze baan. Vanuit mijn kennis en ervaring met verschillende onderwerpen en organisaties in het ‘groene speelveld’ hoop ik een bijdrage te kunnen leveren aan het verder vormgeven van de positie van de Jagersvereniging als kennispartij op het gebied van faunazaken, jacht en beheer. Daarbij streef ik naar samenwerking met andere organisaties die (deels) overeenkomstige doelstellingen hebben. Ik heb een sterke affiniteit met de jacht en ik verheug me dan ook op de kennismaking met de leden van de Jagersvereniging.’

Vorstman gaat deel uitmaken van het managementteam van de Jagersvereniging. Hij wordt teamleider van Erik van Til en Anne ten Berge.