Foto: Anoeska Vermeij

Janneke Eigeman vertrekt bij de Jagersvereniging

Deze week werd bekend dat Janneke Eigeman vertrekt als teamleider communicatie bij de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging. Zij komt met ingang van 1 november 2021 in dienst bij het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Daar gaat zij de functie van senior communicatieadviseur vervullen.

Eigeman begon in september 2013 als teamleider bij de Jagersvereniging. In de afgelopen acht jaar heeft zij vanuit deze functie en haar positie als lid van het management team niet alleen een grote bijdrage geleverd aan de strategie en de communicatie van de vereniging maar ook aan de professionalisering het verenigingsbureau.

In deze periode legde Eigeman onder meer de fundamenten voor een aantal strategische samenwerkingen – waaronder die met restaurantvereniging Euro-Toques – en werkte zij aan vergroting van het draagvlak voor de jager. Een en ander leidde tot het behoud van de benuttingsjacht in Nederland. Uit onderzoek onder leden bleek dat de tevredenheid van leden over de communicatie van de vereniging in de afgelopen periode groeide.

Communicatievrouw van het jaar
Voor haar werkzaamheden werd Eigeman in 2016 verkozen tot Communicatievrouw van het jaar, een verkiezing die jaarlijks wordt georganiseerd door brancheorganisatie voor communicatieprofessionals Logeion.

Aanwezig op Jacht & Buitenleven
In verband met vakantie is 15 oktober de laatste dag waarop zij in haar functie bij de Jagersvereniging bereikbaar is. Haar laatste werkdag is 31 oktober. Eigeman is op vrijdag 24 en zaterdag 25 september in de stand van de Jagersvereniging aanwezig tijdens Jacht & Buitenleven. Met diverse leden en externe relaties heeft zij in de afgelopen jaren een goede band opgebouwd. Mocht u op de beurs zijn en haar gedag willen zeggen, dan bent u van harte welkom.

De Jagersvereniging streeft er naar om voor het einde van het jaar deze functie in te vullen.