Jaap Lodders start als bestuurssecretaris & coördinator belangenbehartiging bij de Jagersvereniging

Met ingang van 1 juni 2019 start Jaap Lodders als bestuurssecretaris & coördinator belangenbehartiging bij de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging. Dit is een nieuwe functie bij de Jagersvereniging. Lodders werkt nu nog als wethouder bij de gemeente Almere. Vandaag maakte de gemeente bekend dat Lodders per 15 mei zijn ontslag heeft ingediend.

In zijn functie bij de Jagersvereniging zorgt Lodders voor de organisatorische en inhoudelijke ondersteuning van het Landelijk Bestuur en de Ledenraad van de vereniging. Als coördinator van het team belangenbehartiging begeleidt en ondersteunt hij de voortgang en activiteiten van de zes belangenbehartigers in de provincies en de landelijk belangenbehartiger.

Lodders werkte hiervoor als wethouder, gedeputeerde en raadslid in het openbaar bestuur. In het persbericht van de gemeente Almere laat hij weten dat er aan zijn vertrek bij de gemeente persoonlijke motieven ten grondslag liggen. Lodders geeft aan meer ruimte te willen in zijn persoonlijk leven en zich minder in de politieke hectiek te willen begeven.

Laurens Hoedemaker, directeur van de Jagersvereniging, is blij met de komst van Lodders: ‘Met Jaap Lodders halen we een zwaargewicht binnen op het gebied van politieke besluitvorming, provinciale regelgeving en faunazaken. Door de diverse functies die Lodders in het openbaar bestuur bekleedde, is hij gewend om met veel verschillende belangen rekening te houden, zonder daarbij het eindresultaat uit het oog te verliezen. Deze zaken zijn ook bij de Jagersvereniging essentieel. Daarnaast is hij afgelopen winter gestart met de opleiding Jacht & Faunabeheer waardoor hij precies weet welke belangen voor Nederlandse jagers en de Jagersvereniging prioriteit hebben. We kijken uit naar zijn komst.’