Gezellige start Jagd und Hund Dortmund

De grootste Europese jachtbeurs Jagd und Hund is dinsdag 24 januari goed van start gegaan. De bezoekersaantallen lagen na twee dagen nog net niet op het niveau van voor de coronapandemie, maar de sfeer zat er goed in. Met Fish und Angel erbij opgeteld in totaal zeven hallen vol producten en informatie over alle facetten van de jacht, mag de beurs zich nu al geslaagd noemen. Ook in de stand van de Jagersvereniging en Hubertus Vereniging Vlaanderen werden al heel wat goede gesprekken gevoerd onder het genot van een kopje koffie.

Dinsdagmorgen werd de beurs traditioneel geopend met een hele rij sprekers, onder wie de burgemeester van Dortmund en de minister van Landbouw van Nordrhein-Westfalen Silke Gorissen. Beursdirecteur Sabine Loos, had een duidelijke boodschap voor de aanwezigen. Jagers moeten oppassen dat zij de beschikbare huidige doorgedreven technologische hulpmiddelen zoals deze ook op de beurs te vinden zijn – denk aan warmtebeeld en dronecamera’s – verantwoord inzetten. Dus niet: even met de drone gaan vliegen om te kijken of het wel de moeite is om te gaan jagen of ’s nachts even de nachtkijker erbij pakken of er nog een extra dier te scoren valt. Ook dat is weidelijkheid. Deze oproep kon op veel bijval rekenen onder de aanwezige genodigden.

Kaartje met korting

Het Wild Food Festival in hal 8 compleet met kookdemonstraties, is ook een gouden greep. Veel jagers komen hier de nodige inspiratie opdoen en attributen aanschaffen voor een optimale bereiding van een stuk prachtig natuurvlees. De stand van de Jagersvereniging en HVV vind je in Hal 3 (stand C80). In deze hal vind je ook alles voor je jachthond, inclusief de meest coole terreinwagens om je gedienstige viervoeter in te vervoeren. Zien we jou dit weekend ook op onze stand? Vergeet dan niet als lid van de Jagersvereniging om je kaartje met korting te kopen. De koffie staat klaar!