FACE benoemt David Scallan tot secretaris-generaal, Jagersvereniging gastheer voor Europese conferentie

FACE, de Europese koepelorganisatie voor jagersverenigingen, heeft deze week David Scallan benoemd tot secretaris-generaal. Dit gebeurde tijdens de Ledenvergadering die dit keer plaatsvond in Nederland. Een groot deel van deze vergadering stond in het teken van de eerste Europese conferentie: ‘Wild’ challenges for hunting and conservation. De Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging, één van de leden van FACE, was gastheer van het evenement.

Tijdens de conferentie kwamen diverse onderwerpen aan bod, die op Europees niveau van belang zijn. Er waren sprekers van verschillende achtergronden: wetenschappers, vertegenwoordigers van de Europese Commissie, Europese NGO’s en natuurlijk de vertegenwoordigers van diverse Europese jagersverenigingen. De president van FACE, Torbjörn Larsson, merkte op dat 75% van de regelgeving over de jacht in Brussel wordt gemaakt. Daarom is het zo belangrijk dat FACE in de Europese Unie de stem van de jagers vertegenwoordigt.

David Scallan benoemd als secretaris-generaal

Tijdens de vergadering is tevens Dr. David Scallan benoemd als de nieuwe secretaris-generaal. Scallan was al werkzaam voor FACE als Senior Ecoloog. Scallan promoveerde aan de National University van Ierland Galway op onderzoek naar de economische, ecologische en sociale plaats van jacht op het Ierse platteland.

Larsson is content met de benoeming: ‘Ik ben blij met de benoeming van David Scallan op de positie van secretaris-generaal om samen met ons te werken aan de visie van FACE. Ons streven is dat duurzame jacht een breed gedragen en integraal deel van de Europese cultuur wordt en erkend wordt als cruciaal onderdeel in het beheer en de bescherming van het Europese landschap en de Europese fauna.’

(Tekst loopt door onder de foto)

David Scallan

Nederlandse jagers ondersteunen FACE via Jagersvereniging

De Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging is één van de oprichters van FACE en lid van FACE. De Jagersvereniging hecht grote waarde aan een professioneel lobbybureau in Brussel om de stem van de jager voor het voetlicht te krijgen in het Europees Parlement. Dat is ook de reden dat de Jagersvereniging een contributie betaalt gerelateerd aan het aantal leden. Daarmee is ook de stem van de Nederlandse jager in Europa vertegenwoordigd.