Dorien van Dijk nieuwe teamleider communicatie Jagersvereniging

Amersfoort – Dorien van Dijk start vanaf 1 januari 2022 als nieuwe teamleider communicatie van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging. Daarmee volgt zij Janneke Eigeman op, die in oktober haar vertrek aankondigde.

Van Dijk heeft ruim 20 jaar communicatie-ervaring in de hippische wereld als journalist, hoofdredacteur en uitgever. Het omgaan met maatschappelijke publieke opinies is haar dan ook niet vreemd. Als verantwoordelijke van verschillende mediaplatformen in de paardenbranche, is Van Dijk nauw betrokken geweest bij diverse veranderingstrajecten binnen de uitgeverijwereld. Daarnaast werkte zij nauw samen met Nederlandse hippische verenigingen, zoals de KNHS, de FNRS en de KWPN.

Voor de paardenbranche schreef Van Dijk ook statements, initieerde zij onderzoeken en participeerde zij in gelegenheidsteams om mediacrises het hoofd te bieden. Daarnaast adviseerde Van Dijk (evenementen)organisaties over de formulering van standpunten en het uitleggen van beleid en beslissingen op een manier die bijdraagt aan het verbeden van het maatschappelijk draagvlak in de omgang met en het rijden op paarden. Haar brede mediaervaring kon zij hier op een heel nuttige wijze inzetten.

Van Dijk: “In de uitdagingen waar de Jagersvereniging voor staat, zie ik veel parallellen met de paardenwereld. Ik zie het als een mooie uitdaging om de belangen van de (voor)jagers in Nederland te behartigen en de communicatiestrategie van de Jagersvereniging te continueren en verder uit te rollen.”

Van Dijk is meerdere keren in aanraking gekomen met de jachtwereld. Zelf heeft zij nog geen jachtakte, maar daar komt wat haar betreft spoedig verandering in.

Willem Schimmelpenninck van der Oije, directeur Jagersvereniging, is verheugd over de komst van Dorien: ‘’Het is fijn dat wij in deze krappe markt een geschikte kandidaat hebben kunnen vinden voor de functie teamleider communicatie van de Jagersvereniging. Wij hebben erg veel vertrouwen in Dorien. Met haar brede communicatie-ervaring zal zij zeker van meerwaarde zijn voor onze vereniging. We zien er naar uit om in het nieuwe jaar Dorien kennis te laten maken met de leden.’’