Daan Keij nieuwe manager Public Affairs bij de Jagersvereniging

Op 1 augustus 2021 start Daan Keij als manager Public Affairs bij de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging. Keij volgt Roderick Enzerink op die op 1 mei dit jaar begon als beleidsmedewerker bij het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.

Keij werkte afgelopen jaren als public affairs manager bij BOVAG, de koepelorganisatie voor de autosector en bredere mobiliteitsbranche. Voor die tijd was hij achtereenvolgens werkzaam als consultant bij een strategisch communicatiebureau, geruime tijd als lobbyist voor de NVM (makelaars en taxateurs) en circa vier jaar als manager Communicatie en Public Affairs bij de gezamenlijke werkorganisatie van Nederlandse Brouwers (o.a. Heineken, Grolsch Swinkels en AB InBev) en FWS (o.a. Coca-Cola, Vrumona, Red Bull en Spadel). Vanuit deze rollen onderhield hij onder meer contacten in de Tweede Kamer, op ministeries, bij regionale en Europese organen en met maatschappelijke belangenorganisaties. Daarbij heeft hij ook ruime ervaring opgedaan met alliantievorming, gelegenheidscoalities en (social) media.

Start carrière in de Tweede Kamer

Bijna twintig jaar geleden begon Keij zijn carrière in de Tweede Kamer, waar hij een periode van ruim vijf jaar werkte voor achtereenvolgens de VVD-Kamerleden Gert-Jan Oplaat (onder andere woordvoerder landbouw en mobiliteit) en Willibrord van Beek (onder andere voormalig fractievoorzitter, oud-gedeputeerde en meer recent Commissaris van de Koning).
Keij leerde de jacht al jong kennen via zijn oom. Hij is inmiddels ook zelf al enige tijd in bezit van een jachtakte en draagt samen met zijn oom en een kompaan zorg voor hun jachtveld.

Directeur Willem Schimmelpenninck van der Oije is blij met de komst van Keij: ‘Daan heeft ruime ervaring als lobbyist, opgedaan bij zeer uiteenlopende organisaties. Dit in combinatie met zijn werk voor de Kamerleden maakt dat Daan beschikt over zeer relevante werkervaring van alle aspecten die komen kijken bij het werk van een manager Public Affairs bij de Jagersvereniging. Wij kijken uit naar de komst van Daan en zullen zorgen voor een introductieagenda waarmee hij in korte tijd kennis kan maken met alle belangrijke relaties. Uiteraard zal Daan – zodra dat weer toegelaten is – van de partij zijn op diverse jachtevenementen waar ook onze leden Daan persoonlijk kunnen ontmoeten.’

Keij gaat 36 uur per week werken en valt binnen het team belangenbehartiging, waarvan Jaap Lodders teamleider is.