Foto: Anoeska Vermeij

Aantal jagerscursisten neemt toe: ‘Doden is niet de essentie’ – Friesch Dagblad

Dit jaar begonnen 58 cursisten in Fryslân aan de jagersopleiding; meer dan in voorgaande jaren. Hun motivatie: in de natuur zijn. ,,Als je buiten bent, ervaar je vrijheid”, zegt cursist Klaas Stielstra.

Het aantal jagers in Nederland neemt toe. Dat blijkt uit ledenaantallen van de Jagersvereniging. In 2017 waren er 20.540 jagers lid, dit jaar zijn het er driehonderd meer. Ook in Fryslân nam het aantal voorzichtig toe van 1104 in 2018, via 1120 in 2019, naar 1151 in 2020. Het Friesch Dagblad vroeg drie cursisten naar hun motivatie.

Nieuwe jagers Natascha Gielen, Melle Oud en Klaas Stielstra delen hun ervaringen met de jacht en waarom het zo belangrijk is. “De passie van een jager is dat je je verbonden voelt met de natuur.”

Lees het hele bericht op de website van het Friesch Dagblad

FrieschDagblad.nl