Mentorschap

De Jagersvereniging lanceerde in 2016 het mentorschapsproject voor beginnende jagers. Met dit project wil zij beginnende jagers helpen met netwerken in de jagerswereld om ervoor te zorgen dat jagers zoveel mogelijk toegang hebben tot jacht, beheer en schadebestrijding, onder begeleiding van ervaren, vakkundige mentoren.

Reportage mentorschap afl. 3: WBE Wijcker en Langemeer

Het mentorschapsproject van de Jagersvereniging. Ervaren jagers (mentoren) nemen beginnende jagers zonder uitgebreid netwerk in de jachtwereld onder hun hoede en leren ze de fijne kneepjes van het vak. In deze serie wordt een aantal lopende mentorschapsprojecten bij verschillende WBE’s uitgelicht. In deze derde aflevering: het mentorschapsproject bij WBE Wijcker en Langemeer

>  Download dit artikel uit de Jager nummer 12 - 2017

Reportage mentorschap afl. 2: WBE Zuidoost-Veluwe

Het mentorschapsproject van de Jagersvereniging. Ervaren jagers (mentoren) nemen beginnende jagers zonder uitgebreid netwerk in de jachtwereld onder hun hoede en leren ze de fijne kneepjes van het vak. In deze serie wordt een aantal lopende mentorschapsprojecten bij verschillende WBE’s uitgelicht. In deze tweede aflevering: het mentorschapsproject bij WBE Zuidoost-Veluwe.

>  Download dit artikel uit de Jager nummer 10 - 2017

Jachtcursus gedaan, diploma binnen. Hoe nu verder? Uit de Jager nummer 8 – 2017

Meestal beschikken de kersverse jagers over jachtgelegenheid: men kan instappen in het jachtveld van familie of vrienden, of deelnemen in een jachtcombinatie. Maar dat geldt niet voor iedereen. Ook mensen zonder jagersnetwerk doen de cursus. Voor hen is na het behalen van het jachtdiploma de prangende vraag: hoe kom ik aan jachtgelegenheid? Reinier Enzerink geeft tips

>  download dit artikel uit de Jager nummer 8 – 2017

Overeenkomst mentor – beginnende jager

Het mentorschap met de beginnende jager wordt in principe aangegaan voor de duur van 1 jaar. Doel van het mentorschapsproject is om beginnende jagers (leden van de Jagersvereniging) praktijkervaring te laten opdoen in jacht, schadebestrijding en beheer, in de breedste zin van het woord.

>  Download de overeenkomst mentorschapsproject

Gedragscode mentorschapsproject

Deze gedragscode helpt om onze verwachtingen naar elkaar te verwoorden. De code zal niet voor elke situatie waarmee je kunt worden geconfronteerd een passende oplossing bieden, maar geeft algemene richtlijnen. Gebruik in die gevallen waar de gedragscode niet in voorziet je eigen gevoel en gezond verstand.

>  download de gedragscode mentorschap

Reportage mentorschap in De Jager afl. 1: WBE Boxmeer

Het mentorschapsproject van de Jagersvereniging . Ervaren jagers (mentoren) nemen beginnende jagers zonder uitgebreid netwerk in de jachtwereld onder hun hoede en leren ze de fijne kneepjes van het vak. In deze serie wordt een aantal lopende mentorschapsprojecten bij verschillende WBE’s uitgelicht. In deze eerste aflevering: het mentorschapsproject van WBE Boxmeer.

>  Download dit artikel uit de Jager nummer 6 - 2017 afl. 1: WBE Boxmeer