Wat moet een jager doen als hij of zij wil stoppen met jagen?

Indien de jager beschikt over een geldige “jachtakte” en wapens, dan dient de jager de wapens (ter verkoop) aan te bieden aan de wapenhandel of deze te verkopen/ aan te bieden aan een andere jager.

Zodra een wapen wordt verkocht dient de kopende partij een verlof tot verkrijgen van het wapen aan te vragen bij de politie. Met dit verlof kan het wapen van de akte worden afgehaald. Zodra alle wapens van de akte af zijn, vervalt de jachtakte. Let op dat men ook geen munitie meer heeft van dit wapen. Een jager mag immers geen munitie meer hebben van een kaliber welke niet meer op zijn akte staat.

Indien de jager nog een jachtveld heeft waarvan de huurperiode nog afloopt dan zou het jachtveld kunnen worden wederverhuurd aan een andere jager, zie formulier wederverhuur op deze website. Hiermee kan de jager de jachthuur en de bijbehorende verplichtingen overdoen worden aan een andere jager.

Is uw vraag voldoende beantwoord? U kunt het bureau van de Jagersvereniging altijd bellen of mailen voor meer informatie.

De Jagersvereniging aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade van welke aard dan ook, ontstaan door het gebruik van de gepresenteerde informatie.