Reeribbetjes met mosterd

Hoofdgerecht

Be­rei­dings­tijd: 21-30 mi­nu­ten

Ingrediënten

• 16 reekoteletjes uit de rug gesneden (vraag de poelier)
  • ¼ l stevige bruine fond (basissaus) van ree en kalfsbotten
  • ¼ fles rode wijn
  • 2 gesnipperde uien
  • 2 kleingesneden teentjes knoflook
  • salie
  • rozemarijn
  • 2 el fijngehakte bieslook
  • 2 el Pommery mosterd
  • boter
  • peper
  • zout

Bereiding

De uisnippers even aanstoven in een kluitje boter. Fond, rode wijn, salie, rozemarijn en knoflook toevoegen en het geheel tot de helft laten inkoken.

Kruid de reekoteletjes met peper en zout en bak ze aan in bruisende boter. Laat nog een tiental minuten in een hete oven nagaren. Dep de ribstukken af met keukenpapier, smeer ze in met mosterd en rol ze door de bieslook.

Zeef de saus. Breng nog even aan de kook, neem dan van het vuur af en klop er een klontje koude boter door.

Serveertip

Schik de ribbetjes op de borden, schep de saus er over. Geef er bijvoorbeeld wilde spinazie en een goed gekruide knolselderijpuree bij.

Dit recept is eerder verschenen op www.Wildplaza.com, een samenwerking tussen wildhandelaren en de Jagersvereniging.

Wild kopen?

Bij een jager of in een winkel bij u in de buurt? Probeer Wild op de Kaart!

De Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging faciliteert met ‘Wild op de kaart’ het contact tussen aanbieders en afnemers van wild, zodat wild eten voor iedereen gemakkelijk bereikbaar wordt. Uiteraard staan ook restaurants op onze kaart!