Gans in gerookt spek

Wilde ganzenborstfilet in gerookt spek

Voor- of tus­sen­ge­recht, hoofd­ge­recht

Be­rei­dings­tijd: 21-30 mi­nu­ten

Ingrediënten

• 2 ganzenborsten
  • 8 plakken gerookt ontbijtspek
  • 2 eiwitten
  • 200 g oesterzwam
  • 100 g tomaat
  • 2 glaasjes rode port
  • boter

Voor de garnering:

• 8 physalisbesjes
  • 8 frambozen
  • 8 bramen
  • rode bieten scheuten
  • waterkers

Bereiding

Ontdoe de filets van vel, vet en eventuele vlies en smeer in met los geklopt eiwit. Wikkel dunne plakjes gerookt spek om de filets.

Bak de filet licht bruin aan (rondom ongeveer 10 minuten), bak dan de oesterzwammen en plakjes tomaat mee (5 minuten), blus het geheel af met rode port, en gaar nog 5 tot 10 minuten na naar gelang de gaarheid die u wenst. Houd er wel rekening mee dat de gans bij te lang garen droog kan worden.

Serveertip

Garneer met de vruchten rondom, met rode bieten scheuten bovenop de filet en daar bovenop de waterkers.

Dit recept is eerder verschenen op www.Wildplaza.com, een samenwerking tussen wildhandelaren en de Jagersvereniging.

Wild kopen?

Bij een jager of in een winkel bij u in de buurt? Probeer Wild op de Kaart!

De Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging faciliteert met ‘Wild op de kaart’ het contact tussen aanbieders en afnemers van wild, zodat wild eten voor iedereen gemakkelijk bereikbaar wordt. Uiteraard staan ook restaurants op onze kaart!