Zwitserland

De jacht in Zwitserland is geregeld via het kanton. Het grondgebied van Zwitserland is verdeeld in 26 kantons die de deelstaten van de federatie vormen. Elk kanton heeft zijn eigen grondwet, parlement , regering en rechtbanken. Door deze bestuurlijke indeling heeft ieder kanton een andere regeling t.a.v. de jacht. Zo zijn er kantons waar het voor buitenlanders niet mogelijk is om te jagen en kennen andere kantons een patentsysteem (loting) waar het soms lang kan duren voordat je een keer kunt gaan jagen. De Jagersvereniging streeft ernaar om haar leden zo volledig mogelijk te kunnen informeren ook voor wat betreft het jagen in het buitenland. Het is echter ondoenlijk om voor alle 26 kantons van Zwitserland de verschillende wetgevingen up to date te houden. Om die reden verwijzen wij u naar onze Zwitserse zustervereniging Jagdschweiz (zie onderstaande informatie)

Europese vuurwapenpas ook in Zwitserland te gebruiken

Zwitserland is niet aangesloten bij de Europese Unie maar heeft wel het verdrag van Schengen mede ondertekend. Hiermee is het mogelijk om uw wapens naar en door Zwitserland te vervoeren wanneer deze op uw Europese vuurwapenpas staan. Zoals in Nederland en in de ons omringende landen dient het wapen en de munitie gescheiden verpakt en vervoert te worden. Dus niet gereed voor gebruik. Een overnachting in Zwitserland op doorreis naar een ander land is niet gebruikelijk maar mits goed opgeborgen vormt dit geen probleem.

Schietbioscopen in Zwitserland

Via deze link vind u informatie over schietbioscopen in Zwitserland: Schiesskinos Schweiz.

Jagdschweiz Muhlethalstrasse 4, CH-4800 Zofingen
fax 0041-627519145