Keurmerk Echt Wild

De Stichting Keurmerk Echt Wild wil aansluiten bij de behoefte bij publiek en keten om wild uit de vrije natuur te kunnen onderscheiden van gekweekt wild en tam gevogelte. Uit onderzoek van marketingbureau Zest (2019) kwam naar voren dat 74% van de Nederlanders het belangrijk vindt dat wild uit de vrije natuur herkenbaar is door bijvoorbeeld een keurmerk.

De doelstelling van Stichting Keurmerk Echt Wild is het vergroten van het bewustzijn van de consument over de herkomst en waarde van echt wild. De Stichting doet dit door vlees dat afkomstig is van dieren uit de vrije natuur herkenbaar te maken voor de consument door middel van het keurmerk. Stichting Keurmerk Echt Wild is een initiatief van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging.

Ga naar de website van Echt Wild

GP-verklaringen

De Nederlandse wet verplicht jagers om élk stuk wild of deel ervan te voorzien van een GP-verklaring. Daarmee is niet alleen het wild traceerbaar tot aan de bron (de jager), maar is het voor jagers een belangrijk instrument om stroperij in te dammen. Want als elke restaurant en elke wildhandelaar of wildverwerker uitsluitend werkt met wild met GP-verklaring dan heeft een stroper geen afzetmarkt meer.

Vraag de nieuwe GP-verklaringen aan