Mogen honden die gekocht zijn in het buitenland deelnemen aan wedstrijden in Nederland?

Wanneer men in Nederland woont en in het buitenland een hond heeft gekocht, dient deze hond ingeschreven te worden in het Nederlands Stamboek.

Voor het overschrijven heeft men de stamboom nodig uit het land van herkomst en een Export Pedigree. Beide documenten dienen aangeboden te worden aan de Raad van Beheer (RvB) die dan zorg draagt voor inschrijving in het Nederlands stamboek.

Zolang deze inschrijving niet is gerealiseerd dient men aan te tonen dat men hiertoe pogingen heeft ondernomen om zich in te kunnen schrijven voor proeven en wedstrijden (kopieën brieven aan RvB etc)

Is uw vraag voldoende beantwoord? U kunt het bureau van de Jagersvereniging altijd bellen of mailen voor meer informatie.

De Jagersvereniging aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade van welke aard dan ook, ontstaan door het gebruik van de gepresenteerde informatie.