Een verschil van dag en nacht

Resultatenformulier onderzoek verschil dag- en nachtzichttellingen

De resultaten van het nachtonderzoek kunt u tot 1 mei 2024 doorgeven via het online resultatenformulier. Dit betreft enkel de nachttelling die deel uit maakt van het nachtonderzoek. De ochtend- en avondtelling van de voorjaarstellingen voert uw WBE zoals gebruikelijk in in het faunaregistratiesysteem. Deze ochtend- en avondtellingen koppelt de Jagersvereniging vervolgens aan de nachttelling van het nachtonderzoek.

Een uitzondering is de voorjaarsnachttelling die in enkele regio’s al standaard door de FBE wordt klaargezet. Deze worden gewoon in het faunaregistratiesysteem ingevoerd, en worden dan ook automatisch meegenomen in het nachtonderzoek van de Jagersvereniging. U hoeft ze hier niet op te geven.