Een verschil van dag en nacht

Resultatenformulier onderzoek verschil dag- en nachtzichttellingen

Middels het wetenschappelijk onderzoek naar het verschil tussen dag- en nachtzichttellingen wil de Jagersvereniging de verschillende manieren van faunatellingen nog beter bekijken. Het doel van het onderzoek is een beter beeld te krijgen van de wildstand op verschillende momenten van de dag geteld op beide manieren. Via het onderstaande formulier verzamelt de Jagersvereniging de telresultaten van de deelnemers van het onderzoek.

Telmomenten
In de maanden mei, juli en september bezoeken de deelnemers van het onderzoek hun zelfgekozen telgebied drie maal per maand. Per telpunt wordt er een keer geteld rond zonsopkomst, een keer rond zonsondergang en een keer ’s nachts. Na elke telmaand vraagt de Jagersvereniging de deelnemers per mail om haar resultaten terug te melden via het onderstaande formulier.

Contact Jagersvereniging
Bij vragen over het resultatenformulier kan er contact worden opgenomen met de afdeling ecologie van de Jagersvereniging via ecologie@jagersvereniging.nl.