temp.

Ingrediënten

• 1 l wildbouillon
  • 2 el sojasaus
  • 20 g verse gember (in plakjes gesneden)
  • 3 bosuistengels (in ringen gesneden)
  • 18 wontonvelletjes
  • 18 tl wildzwijnragout

Bereiding

Zet de wildbouillon met de sojasaus en de gember op en breng dit aan de kook. Laat het op zacht vuur 15 minuten doorkoken. Maak ondertussen de wontons. Leg de wontonvelletjes op je werkblad en doe in het midden van elk velletje een theelepel ragout. Maak elk wontonvel rondom de ragout met je vingers nat met water, klap het dubbel en plak het dicht. Zeef de bouillon en zet hem weer terug op het vuur. Voeg de wontons toe aan de bouillon. Laat de wontons 5 minuten op zacht vuur meekoken. Verdeel de bouillon en de wontons over de borden. Zorg ervoor dat er op ieder bord minimaal drie wontons liggen. Garneer met de gesneden bosui.

Dit recept is eerder verschenen op www.Wildplaza.com, een samenwerking tussen wildhandelaren en de Jagersvereniging.

Wild kopen?

Bij een jager of in een winkel bij u in de buurt? Probeer Wild op de Kaart!

De Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging faciliteert met ‘Wild op de kaart’ het contact tussen aanbieders en afnemers van wild, zodat wild eten voor iedereen gemakkelijk bereikbaar wordt. Uiteraard staan ook restaurants op onze kaart!