Hazenrug met mosterd

• 1 el Dijon mosterd
  • 1 el honing
  • 4 el crème fraiche
  • 4 cl Talisker single malt whisky 10 y.o.
  • zout
  • peper

Bereiding

Verwarm de oven voor op 220ºC. Snijd de rugfilets van de karkassen, of laat de poelier dit doen. Let op: je hebt de karkassen wel nodig, want deze geven veel smaak af. Leg de filets op een bord. Meng de 2 soorten mosterd en honing goed door elkaar heen. Bestrijk de filets met een deel van dit mengsel en leg ze terug op de karkassen. Leg over elk karkas 3 plakjes spek. Leg ze in een ovenschaal en zet ze in het midden van de warme oven. Laat het vlees in circa 15 minuten rosé braden. Neem de schaal uit de oven, bedek met aluminiumfolie en laat het vlees nog een poosje doorwarmen.

Meng het restant van het mosterdmengsel met de Talisker, crème fraiche en peper/zout. Zachtjes doorwarmen, niet laten koken.

Serveertip

Snijd de haasfilets schuin overlangs in drie flinke plakken en garneer deze over het karkas. Serveer met een flinke lepel mosterd. Wat hier voortreffelijk bij smaakt is uw favoriete stamppot boerenkool.

Dit recept is eerder verschenen op www.Wildplaza.com, een samenwerking tussen wildhandelaren en de Jagersvereniging.