Foto: Anoeska van Slegtenhorst

Verlenging Jachtaansprakelijkheidsverzekering 2020

Alle verzekerden hebben hun verzekeringsbewijs uiterlijk in de eerste week van januari ontvangen. Gezien de ontevredenheid van vorig jaar is er nauwkeurig gemonitord hoe het verlengingsproces 2020 is verlopen. Het beeld is dat de verlenging dit jaar in goede orde is verlopen. Samengevat koppelde Aon ons het onderstaande terug:

In De Jager van november en december zijn de leden geïnformeerd over de nieuwe verzekering, de premie, de verlenging en advies over dekking in het buitenland. Voor de Kerstdagen is per mail aan 4.000 leden kenbaar gemaakt dat in hun digitale polismap het nieuwe verzekeringsbewijs beschikbaar is en te downloaden. De vrijdag na Kerst is voor 12.000 leden de aanmaak en verzending van de papieren verzekeringsbewijzen en facturen gestart. De uitlevering van poststukken liep door tot in de eerste week van 2020. Afhankelijk van de postlevering in het buitengebied hebben vrijwel alle verzekerden hun documentatie uiterlijk 4 of 6 januari ontvangen.

Het aantal reacties en telefoontjes bij Aon (op doorkiesnummer 6.) vanaf 20/12 tot 11/1 is beperkt geweest, namelijk 291 inkomende gesprekken in 13 werkdagen. De gemiddelde wachttijd per dag was 2,0 minuten met een maximum van gemiddeld 4,2 minuten op vrijdag 20 december. Op de verwachte piekdag maandag 6 januari er is veel gebeld (42 telefoontjes) met een gemiddelde wachttijd van 1,6 minuut. Bijna 8% van de bellers heeft het wachten voortijdig afgebroken in deze periode, veelal al binnen een 1 minuut*. E-mails aan [email protected] worden binnen 5 werkdagen in behandeling genomen.

Ruim 8.000 leden hebben ook een Duits Gothaer certificaat, merendeels met de lage dekking van 1,25 miljoen euro. Indien u regelmatig in Duitsland verblijft, adviseert Aon om voor een dekking van minimaal 3 miljoen euro te kiezen. Wijzigingen kunt u via de Aon website, de digitale polismap, per e-mail of telefonisch doorgeven. In april/mei zullen de Franse en Belgische certificaten van Alliance en Vedior verstuurd gaan worden. De Jagersvereniging is benieuwd naar uw ervaringen en reacties. Graag vragen wij u deze te mailen naar [email protected] onder vermelding ‘Feedback Aon verlenging’.

*Het bovenstaande betreft gemiddelden, voor een individuele beller op een piekdag of piekmoment kan de wachttijd langer geweest zijn.