Junior Jagers

De Junior Jagers vormen een enthousiaste groep jonge mensen met hart voor de natuur. Dit netwerk van jonge jagers is op diverse terreinen actief. Zo worden bijvoorbeeld schietwedstrijden georganiseerd, vinden er lezingen, excursies en wildwandelingen plaats en helpen Junior Jagers mee met de natuurschoon- maakacties en andere werkzaamheden in de natuur. Op verschillende fairs en beurzen zijn de Junior Jagers actief bij de PR. Journalisten vragen soms gericht naar jonge jagers als woordvoerder voor onderwerpen die te maken hebben met faunabeheer. Daarnaast kunnen jongeren vaak WBE’s van dienst zijn met hun specifieke kennis, bijvoorbeeld van moderne ICT-toepassingen. En dat het soms een extra uitnodiging voor de jacht oplevert, is mooi meegenomen. Namens de Commissie Junior Jagers woont een lid de vergaderingen van de Ledenraad bij.

Junior Jager worden?

Iedereen in de leeftijd van 18 t/m 35 jaar die lid is van de Jagersvereniging, hoort automatisch bij de sectie Junior Jagers. Dit is dus eigenlijk de jongerenafdeling. Je hoeft je er niet speciaal voor op te geven en er zijn geen extra kosten aan verbonden! Ook Junior Jagers worden ouder, dus nieuwe actievelingen zijn welkom.

Meer informatie en tips voor junior jagers

Commissie Junior Jagers

Mentorschapsproject

De Jagersvereniging lanceerde in 2016 het mentorschapsproject voor beginnende jagers. Met dit project wil zij beginnende jagers helpen met netwerken in de jagerswereld om ervoor te zorgen dat jagers zoveel mogelijk toegang hebben tot jacht, beheer en schadebestrijding, onder begeleiding van ervaren, vakkundige mentoren. De Jagersvereniging ziet het samen met de WBE’s als haar taak om de overgang van theorie en praktijk voor beginnende jagers goed overbrugbaar te maken. Dit project stimuleert ervaren jagers om als mentor hun kennis en kunde van jagen en jachttradities over te dragen op de volgende generaties jagers.

Lees meer over het mentorschapsproject