Jagers aan het woord

Wat is uw favoriete schiethutje?

Jagers aan het woord: wat is uw favoriete schiethutje?

Tegenwoordig brengt de Nederlandse jager veel tijd met geweer door in een schiethutje. Een verstopplek op een strategische plaats. Dicht bij schadepercelen, onder vluchtroutes, uit de weg van landbouwwerkzaamheden en vaak goed verscholen tegen bestaande ruigte. Doelsoorten zijn duiven, kraaien en eenden, maar bovenal: ganzen. Ganzen krijgen veel aandacht van de huidige jager en succesvolle bejaging van deze vogelsoort vraagt om vaardigheid. Niet in de laatste plaats als het gaat om goed verstoppen in onze schiethutjes. Om u bij te staan, geven we u graag een kijkje in de keuken van andere jagers en vragen we u:

Wat is uw favoriete schiethutje en waarom?

Daarnaast ontvangen we graag  1-3 foto’s van uw schiethutje, mail die svp naar: [email protected]
(Eventueel kunt u ook (een foto van) een bouwtekening uploaden ter inspiratie voor andere jagers. Die mag naar hetzelfde e-mailadres als hierboven)

Van alle inzendingen maken we een informatief artikel voor uw collega-jagers in tijdschrift de Jager.

Bedankt alvast!

Foto’s: Reinier Enzerink

Naam(Vereist)
Mocht u planten, takken of ander groen gebruiken rond uw hut dan horen we ook graag welke soorten, zodat wij een overzicht kunnen maken