Foto: I Stock

Plattelandspartijen boos over terugplaatsen verwilderde katten – Nieuwe Oogst

Provincie Drenthe heeft een ontheffing verleend om behandelde verwilderde katten terug te plaatsen in het buitengebied. Daar tekenden zeven partijen bezwaar tegen aan. De provincie heeft de bezwaren van de zeven Drentse belangenorganisaties met hun wortels in het landelijk gebied niet ontvankelijk verklaard.

De organisaties zeggen teleurgesteld te zijn en zich niet serieus genomen te voelen. Voorzitter Albert Lanting van de Drentse Boermarken wijst er op dat zijn achterban onder meer via agrarisch natuurbeheer veel tijd en energie steekt in de bescherming van vogels en andere fauna.

Zeven partijen met wortels in het buitengebied tekenden bezwaar aan: De Drentse Boermarken, LTO Noord, Drents Particulier Grondbezit, Agrarische Natuur Drenthe, de NOJG, Natuurvereniging Het Stroomdal in Zuidoost-Drenthe en de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging Drenthe.

Lees het hele artikel op Nieuwe Oogst

Plattelandspartijen boos over terugplaatsen verwilderde katten