Weerselose broers delen passie voor wildjacht – Tubantia

De Weerselose broers Coen (30) en Simon (26) Veldhuis groeiden op in een jagersfamilie. Als kinderen gingen ze met hun ouders op jacht, toen ze 18 jaar waren haalden ze direct hun jachtakte, en inmiddels hebben ze hun eigen wildhandel. “Jagen is echt noodzakelijk om het wildbestand onder controle te houden.”

De jacht op wild begon in de achtertuin van de familie Veldhuis. De broers slachtten de dieren in de schuur van hun ouderlijk huis. Toen de vraag naar slachtwerk twee jaar geleden toenam, besloot Coen een professioneel bedrijf in wildhandel te beginnen op dezelfde plek in Weerselo, aan de Lemselosestraat 23.

(…)

Wildhandel Veldhuis is uitgegroeid tot een bedrijf waar iedere jager terecht kan om wild te laten slachten. Tevens levert Wildhandel Veldhuis aan restaurants én kunnen klanten op locatie terecht voor vlees van alle bejaagde diersoorten. “Van eend, konijn en haas tot ree, hert en wild zwijn”, somt Simon een deel van het wild op.

Noodzaak
De broers Veldhuis die afgelopen weekend de heropening van hun bedrijf gevierd hebben, streven naar een verdere groei van hun wildhandel.

Jagen is voor de broers Veldhuis niet alleen een passie, ze noemen het ook noodzakelijk. “We jagen ook om het wildbestand onder controle te houden. Niet alleen om schade door een teveel aan wild te vermijden, maar ook om zieke dieren het leed van een pijnlijke dood te besparen”, legt Simon uit.

Lees het hele bericht op Tubantia.nl

Tubantia.nl