Jagen op ree of haas mag weer – De Gelderlander

“Noten, honing, paddestoelen, groenten en fruit. Weinig mensen hebben bezwaar tegen het benutten van deze producten uit de natuur. Nu blijkt dat ook steeds meer Nederlanders positief staan tegenover het benutten van wild vlees.

Ruim 56 procent van de Nederlanders vindt wild passen in het rijtje van producten uit de natuur die mogen worden gegeten. In 2012 was dat nog slechts 36 procent. Zes procent van de mensen is tegen het eten van wild.

Dat blijkt uit onderzoek van marketingbureau Zest in opdracht van de Jagersvereniging in Amersfoort. Deze vereniging, met 21.000 leden, wilde weten hoe de Nederlander denkt over jagen en eten van wild. De Jagersvereniging doet ééns in de drie jaar onderzoek naar de opinie rondom de jacht en natuurbeheer.”

Lees het volledige artikel