Hoeksche Waardse jachthoornblazers mogen NK organiseren – RTV Rijnmond

Op 25 mei mogen de leden van de Hoeksche Waardse jachthoornblaasvereniging Polderluid een Nederlands Kampioenschap jachthoornblazen organiseren in Strijen. De leden zijn erg trots want normaal gesproken vindt het NK in het oosten van het land plaats. “Daar zitten ook veel meer verenigingen”, legt voorzitter Hans Gillesse uit. “Maar nu zijn wij aan de beurt en dat is wel bijzonder leuk natuurlijk!” De blazers willen niet alleen muzikaal gezien pieken, ze willen ook de Hoeksche Waard op de kaart zetten.

Het NK zal plaatsvinden in Strijen op het landgoed bij de Maria Hoeve. De vereniging rekent ongeveer op 15-20 deelnemende groepen. Tijdens het NK zal er ook een poldermarkt zijn met allerlei streekproducten.

Lees het hele bericht op de website van RTV Rijnmond

rijnmond.nl