Foto: Erik van Til

Jagersvereniging analyseert alle verkiezingsprogramma’s in aanloop naar verkiezingen

De Jagersvereniging heeft in aanloop naar de verkiezingen de partijen gewezen op de belangen van jagers en WBE’s. Dit deden wij via de programmacommissies van de partijen, Kamerleden en politiek actieve leden. Hiernaast ziet u een selectie uit de verkiezingsprogramma’s van 12 politieke partijen, gebaseerd op thema’s die belangrijk zijn voor jagers. De standpunten die de partijen innemen over deze onderwerpen zijn afgezet tegen de belangen van jagers.

De resultaten van deze vergelijking komen tot uitdrukking in een score: ‘positief’ (in overeenstemming met de belangen van jagers), ‘negatief’ (in strijd met de belangen van jagers), ‘neutraal’ of ‘niet genoemd’.

Hoe verhouden de verkiezingsprogramma’s zich tot de belangen van jagers?

De scores in deze tabel zijn gemaakt door het team belangenbehartiging van de Jagersvereniging en gebaseerd op een zo nauwkeurig mogelijke interpretatie van de teksten in de verkiezingsprogramma’s. U vindt al onze uitgebreide analyses en de volledige verkiezingsprogramma’s op: www.jagersvereniging.nl/verkiezingen2017