Noord-Holland

Bij de afdeling Noord Holland zijn 2175 jagers actief. Bij deze afdeling heeft de politiek veel aandacht voor de jacht, vooral ganzen staan op de agenda. De combinatie van de grootste ganzenpopulatie van Nederland in de zomer en winter, met één van de grootste internationale luchthavens van Europa en een Greenport gericht op de agrarische sector is een bron van zorg. De schadeontwikkeling waar het gaat om ganzenschade aan landbouw is in deze provincie het grootst.

De 2175 jagers die actief zijn in bij de afdeling Noord Holland spelen een belangrijke rol op het gebied van natuurbeheer, terugdringing van de schade en dragen bij aan de vliegverkeersveiligheid.

• 2175 jachtaktehouders
• 22 wildbeheereenheden
• 10.358 dagen biotoopverbetering
• 460 geregistreerde aanrijdingen met reewild