Foto: Anoeska van Slegtenhorst

Uniek pop-up wildrestaurant opent haar deuren

Wild is een van de seizoensproducten waar wij trots op kunnen zijn in Nederland. Logisch om voor wild een tijdelijk restaurant te openen. Avontuur in de Schuur is een pop-up restaurant dat haar gasten informeert over het bereiden van wild en tegelijk uitleg geeft over natuurbeheer en de jacht. Hiervoor zijn verschillende arrangementen beschikbaar. Zo kun je samen met een jager wandelen door het bos en zelf wild spotten. De Jagersvereniging is één van de samenwerkingspartners.

In het pop-up restaurant staat gecertificeerd Nederlands wild centraal, want wat je van dichtbij haalt is lekker. PeterPaul Swijnenburg, eigenaar van SWIJNENBURG | meet & celebrate (Buitenplaats Amerongen, Buitenplaats Sparrendaal & Restaurant Bentinck), en zijn chefkok Tommy Janssen zorgen voor de inspiratie voor het menu dat Avontuur in de Schuur serveert. De ultieme wild-belevenis die Avontuur in de Schuur biedt past bij hun manier. Van werken: op een bijzondere plek, aandacht voor beleving en kwalitatieve en eerlijke producten.

Wild van het seizoen is een van de meest duurzame manieren van vlees eten. Het wildseizoen is daarom altijd al een grote inspiratiebron voor chef Tommy Janssen. Tommy Janssen: ‘’Bij restaurant Bentinck, onderdeel van SWIJNENBURG, putten we uit wat de landgoederen van de Utrechtse Heuvelrug, de moestuin en het seizoen te bieden hebben. Samen met Avontuur in de Schuur spannen we ons, tijdens het wildseizoen, in voor de ultieme wildbelevenis midden in de natuur.

De partners die van Avontuur in de Schuur een succes gaan maken zijn: Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging, ’t Wildhuus Landelijke Decoraties, Sligro, Koninklijke Ruig wild en gevogelte en Heineken. Vanuit hun expertise leveren zij een bijdrage aan dit nieuwe concept. Het concept is bedacht en wordt uitgevoerd door Van der Linde Catering + Evenementen en Creative Sponsoring in samenwerking met SWIJNENBURG | meet & celebrate.

Avontuur in de Schuur zal haar paviljoen opzetten in het Doornse Gat, een prachtig natuurgebied en onderdeel van ‘t Nationaal Park de Utrechtse Heuvelrug. Het restaurant is slechts acht weken open, van 1 november t/m 29 december. Reserveringen kunnen vanaf nu gemaakt worden via www.avontuurindeschuur.nl.