Zuid-Holland

Bij de afdeling Zuid Holland zijn 2475 jagers actief. Bij deze afdeling heeft de politiek vooral aandacht voor de jacht als het gaat om ganzen. De combinatie van één van de grotere ganzenpopulaties van Nederland in de zomer en winter en een agrarische sector gelegen in waterrijke gebieden van de Delta en het Groene hart stellen agrariërs en jagers voor uitdagingen.

De 2475 jagers die actief bij de afdeling Zuid Holland spelen een belangrijke rol op het gebied van natuurbeheer, terugdringing van de schade door wilde fauna en zij dragen bij aan de (vlieg)verkeersveiligheid.

• 2475 jachtaktehouders
• 15 wildbeheereenheden
• 11.787 dagen biotoopverbetering
• 65 geregistreerde aanrijdingen met reewild