Foto: Anoeska van Slegtenhorst

Nu ruim 400 verkooppunten op Wild op de Kaart

Sinds de lancering van Wild op de Kaart op 7 juli jl. is het aantal verkooppunten  snel gegroeid, inmiddels staan er 402 winkels, jagers en restaurants op de kaart.De Jagersvereniging faciliteert Wild op de kaart. Zij ziet een toenemende vraag van mensen die willen weten waar zij wild kunnen eten en/of kopen. Regelmatig krijgt zij de vraag of er jagers zijn van wie er rechtstreeks wild, zoals een gans kan worden afgenomen. Vooral de mogelijkheid om wild uit eigen streek af te nemen, spreekt mensen bijzonder aan.

Hoe werkt Wild op de kaart?
Winkels, restaurants en jagers – leden van de Jagersvereniging – kunnen zichzelf aanmelden voor de kaart. De Nederlander kan zoeken op regio, wildsoort en aangeven of hij zoekt naar jagers, winkels of restaurants. Wild van Nederlandse bodem is jaarrond beschikbaar. In het voorjaar en de zomer is er ree, gans, wild zwijn en hert. In het najaar en de winter is er ook wild van de kleinere wildsoorten zoals konijn, houtduif en wilde eend.
Onderzoeksbureau Natuur & Milieu toonde in een onderzoek in december 2014 aan dat wild van Nederlandse bodem het meest dier- en milieuvriendelijke vlees is dat er in Nederland verkrijgbaar is.