Winnaar Lahoux Spotter NL 325 bekendgemaakt

William van der Veen wist onze aandacht het meest te trekken en is de gelukkige winnaar van deze prachtige nachtkijker. De landschapsontwerper bij de gemeente Assen heeft met deze foto de winactie gewonnen:

De jonge jager uit Oudleusen is sinds 2021 in het bezit van zijn jachtakte en jaagt inmiddels al in twee jachtvelden in Overijssel. Naast jagen, zet William zich ook in als vrijwilliger bij het Collectief Noordwest Overijssel. Hij is niet alleen landschapsontwerper en jager, hij is ook nog eens dronepiloot, “ik kan moeilijk stil zitten”, aldus William.

Dronepiloot

Als vrijwilliger bij het collectief wordt hij vaak gevraagd om te assisteren met zijn drone. Op zoek naar reekalfjes of weidevogelnesten, laat hij zijn drone op grote hoogte patronen vliegen waarmee hij in staat is om een gebied af te kammen. Zodra een nest of reekalf is ontdekt, wordt de plek nauwkeurig gemarkeerd en kan er vervolgens actie worden genomen. Op de vraag wat William gaat doen met zijn nieuwe nachtkijker, glimlacht hij breed: ”ik vind het fantastisch om te zien hoeveel wild er ’s nachts te zien is en ik neem dan graag andere jagers en geïnteresseerden mee op pad”. Wij denken dat de kijker in goede handen is beland! Bekijk hier William zijn Twitter of Instagram. #jagersdoenmeer