Politiekorpsen verstrekken Duitstalige verlengingsbesluiten op verzoek jager

Deze week stuurde de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging de Duitse vertalingen voor de verlenging van de jachtakte en de verlenging van de Europese Vuurwapenpas naar het hoofd Korpscheftaken van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Zij hebben deze vertalingen inmiddels rondgestuurd naar alle politiekorpsen. Ook lieten zij de Jagersvereniging weten dat jagers een Duitstalige vertaling van het verlengingsbesluit van hun jachtakte en/of de Europese Vuurwapenpas kunnen opvragen bij hun politiekorps.

Toen in maart alle politiebureaus in verband met corona hun deuren sloten, konden jagers niet meer naar het bureau om hun aktes en vuurwapenpassen te verlengen. Dat veroorzaakte enige onrust onder jagers bij wie de documenten op 31 maart zouden aflopen. De Jagersvereniging heeft in overleg met het ministerie van Justitie afgesproken dat er verlengingsbesluiten zouden komen voor de jagers die dit betrof.

Duitstalige vertalingen op te vragen bij politiekorps
Omdat veel van onze leden ook in Duitsland jagen, heeft de Jagersvereniging afgelopen week de twee besluiten ook laten vertalen in het Duits. Daarmee kunnen jagers op verzoek van een toezichthouder de documenten in het Duits tonen. Afgelopen week zijn de vertalingen naar het hoofd Korpscheftaken verstuurd. Zij lieten weten dat de Duitse vertalingen inmiddels nu bij elk politiekorps liggen. Nederlandse jagers kunnen vanaf nu bij hun politiekorps een Duitstalig verlengingsbesluit voor hun jachtakte en/of hun Europese Vuurwapenpas opvragen.

De Jagersvereniging laat de verlengingsbesluiten nu ook vertalen in het Frans en Engels.