Foto: Anoeska Vermeij

Leden aantallen Jagersvereniging blijven stijgen

Het ledenaantal van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging blijft groeien. Dit blijkt uit een rapportage over het ledenbestand die de Jagersvereniging jaarlijks opmaakt. Ten opzichte van 2021 liet het aantal leden een groei zien van ruim 200 leden met nu een aantal van 21.189. De Jagersvereniging noemt deze ontwikkelingen positief, er blijft een toenemende belangstelling voor jacht en faunabeheer.

De ledenaantallen van de Jagersvereniging laten al enkele jaren op rij een positieve ontwikkeling zien. Stond het totale ledenaantal begin 2017 op 20.540, dit jaar lag dit aantal bijna 700 hoger. Dat betekent dat de Jagersvereniging 75% van de jagers in Nederland vertegenwoordigt.

Dat jagen zich mag verheugen in toenemende populariteit blijkt ook uit de aanmeldingen van de jachtcursisten. De jachtopleiding zit al meerdere jaren op rij volledige volgeboekt.