Foto: Dorien van Dijk

Jagersvereniging kijkt terug op waardevolle Beheerdersdag

Na twee online edities door corona kon de Beheerdersdag dit jaar weer in levende lijve plaatsvinden. De Beheerdersdag is de ontmoetingsdag voor iedereen die werkt in bos, natuur en landschap, met uiteenlopende presentaties, workshops en excursies gericht op de beheerpraktijk. Alle kaarten waren uitverkocht en in totaal waren er ongeveer 650 mensen aanwezig! De Jagersvereniging was ook weer van de partij.

Het programma bestond dit jaar uit ongeveer 40 presentaties, workshops en excursie die voor nieuwe, verrassende inzichten zorgden. Onderwerpen varieerden van welke soorten bomen zijn toekomstbestendig tot wat te doen als je vogelgriep tegenkomt.

Ook de Jagersvereniging was aanwezig met een stand. Medewerkers van de ecologie-afdeling hebben veel bezoekers van de Beheerdersdag ontmoet en gesproken. Balten Schalkwijk, eigenaar van de Wildstube, verzorgde in de stand van de Jagersvereniging een overheerlijke wildpaella van gans. Jager en broedkorvenvlechter, Harry Enzerink, was ook aanwezig met een demonstratie over broedkorven vlechten.

Al met al was het weer een hele geslaagde dag! Hartelijk dank aan iedereen die deelgenomen en bijgedragen heeft.

De Beheerdersdag wordt georganiseerd door de Bosgroepen en de Vereniging van Bos- en Natuurterreineigenaren (VBNE), in samenwerking met: LandschappenNL, Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, FPG, OBN-Natuurkennis, Nederlandse Vereniging van Rentmeesters, Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging, Probos, Koninklijke Nederlandse Bosbouwvereniging, Colland Arbeidsmarkt, Natuurnetwerk Gemeenten en het Rijksvastgoedbedrijf.