Foto: Anoeska Vermeij

Jagersvereniging actief betrokken bij hervorming Wet wapens en munitie

Minister van Veiligheid en Justitie Yeşilgöz-Zegerius heeft op 28 januari haar goedkeuring gegeven voor het instellen van de commissie Wet wapens en munitie (WWM). Jeroen Hoefnagels, jurist bij de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging, is namens de Nederlandse jagersverenigingen benoemd in deze commissie.

In deze commissie WWM, onder voorzitterschap van Chris van Dam, zijn diverse partijen uit het veld vertegenwoordigd. De commissie heeft als taak de problemen te inventariseren en de onderliggende regelgeving van de Wet wapens en munitie te moderniseren.

“Het is een goede zaak dat stakeholders uit het werkveld worden betrokken bij het tot stand komen van werkbare regels in de gemoderniseerde Wet wapens en munitie”, stelt Hoefnagels.

Concreet zien de Nederlandse jagersverenigingen onder meer graag dat de huidige jachtakte wordt vervangen door een exemplaar dat meerdere jaren geldig is. Daarnaast staan ook het legaliseren van de geluiddemper en het omvormen tot een werkbare screening van akte-aanvragers hoog op de agenda.

Lees de officiële bekendmaking in de Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden

Instellingsbesluit Commissie Wet wapens en munitie