Een geslaagde primeur: de Dag van de Jager is een feit!

Met bijna vierduizend bezoekers aan Het Nationale Park De Hoge Veluwe, was de Dag van de Jager afgelopen zaterdag 14 oktober een succes. Zowel jagers als niet-jagers kwamen op deze ietwat regenachtige dag samen voor waardevolle gesprekken en interactieve ervaringen, waarbij het verhaal van de jager goed werd uitgelegd.

We willen onze waardering uitspreken voor degenen die hebben bijgedragen aan het succes van deze dag. Want het is dankzij jullie dat het verhaal verteld werd en dat deze dag kleur heeft gekregen. De bezoekers hebben genoten van de populaire rondleidingen, de inspirerende presentaties en de fantastische jachthondendemonstraties. Wij hebben hier ontzettend veel complimenten over ontvangen.

WBE’s

Tijdens deze dag hebben verschillende WBE’s zich gepresenteerd. Zij gaven uitleg over diverse belangrijke onderwerpen, zoals het terugdringen van het aantal maaislachtoffers, het nut van predatiebeheer voor weidevogelbescherming en het belang van wildakkers en broedkorven. Hoe mooi is het als we deze initiatieven ook steeds meer in de regio’s zelf kunnen laten zien. Door het initiëren van een informatiemiddag, het meenemen van mensen het veld in of door aan te haken bij een bestaand evenement. Dit kan het hele jaar door.

Wild van de Natuur

Om projecten die bijdragen aan de natuur te helpen initiëren en het onder de aandacht brengen ervan te stimuleren, rollen wij ‘Wild van de Natuur’ uit. Dit project wordt een vast onderdeel van de website van de Jagersvereniging. Een deel van ‘Wild van de Natuur’ zal bestaan uit de input die velen van jullie al eens hebben gegeven voor eerdere biotoopprojecten. Een deel van het oude project Biotoop op de Kaart zal onder de noemer Wild van de Natuur meeverhuizen naar de Jagersvereniging-website. Heeft jouw WBE nu biodiversiteitsprojecten op de agenda staan en is er hulp nodig bij het uitrollen ervan? Meld je aan via [email protected] en wellicht kunnen we samen met jullie regionale project aan de slag!

Het vervolg

Samen met de betrokken partijen en Het Nationale Park De Hoge Veluwe evalueren we de eerste editie van de Dag van de Jager. Een sfeerimpressie met mooie foto’s van Holly Klein Oonk is te vinden op www.dagvandejager.com. Graag geven we de eerste editie volgend jaar een vervolg. Tot die tijd grijpen we iedere gelegenheid aan om ons verhaal te vertellen!