Foto: Stichting Landschapsbeheer Gelderland

Doe mee en plant! 100.000 bomen en struiken in Gelderland

De provincie Gelderland wil vanaf 2050 energieneutraal te zijn. Een van de manieren is door het planten van extra bomen en struiken. Stichting Landschapsbeheer Gelderland startte samen met de provincie een project waarbij aan grondeigenaren en vrijwilligersgroepen kostenloos plantmateriaal beschikbaar wordt gesteld. Naast de energiedoelstellingen wil Stichting Landschapsbeheer Gelderland met dit project ook zorgen voor meer diversiteit en herstel van landschapselementen in het buitengebied. Grondeigenaren en vrijwilligersgroepen zoals jachtcombinaties en wildbeheereenheden kunnen aan dit project deelnemen. Zij moeten dan zelf zorgen voor aanplant en verzorging van de bomen en struiken.

Hoe werkt het?
Grondeigenaren en vrijwilligersgroepen in Gelderland, die aan de voorwaarden voldoen, kunnen zich aanmelden voor dit project. Dit kan via de website van Stichting Landschapsbeheer Gelderland. Zij moeten bij de aanmelding aangeven voor welke regio en activiteit ze in aanmerking willen komen:

1. herstel coulissenlandschap Achterhoek
  2. heggen en hagen in het Rivierengebied
  3. herstel houtsingels op de Veluwe
  4. aanplant van schaduwbomen (hele provincie)

De aanmelder ontvangt eerst per mail een bevestiging van zijn aanmelding. Daarna neemt een adviseur van Landschapsbeheer Gelderland contact met u op per mail. In de mail vindt u een overzicht van het beschikbare assortiment aan struiken en bomen. Aanplant- en onderhoudsinstructies van de soorten zijn ook toegevoegd.

Op een feestelijke dag in het najaar van 2019 of het voorjaar van 2020 kan het plantgoed worden opgehaald.

Informatie en aanmelding
Alle informatie over de verschillende activiteiten en alle aanmeldformulieren vindt u op de website van Landschapsbeheer Gelderland.

Naar de website Doe mee en plant! 100.000 bomen en struiken in Gelderland

Vind hier meer informatie en het aanmeldformulier