De Jager in een nieuw jasje

Het voordeel van een plastic folie is dat je meteen ziet wat er in de brievenbus valt. Het nadeel is dat het minder fijn is voor het milieu. Dus omstreeks vrijdag 12 mei valt De Jager nummer 5 op de mat in een papieren jasje. Op de buitenkant van de envelop staat groot het logo van de Jagersvereniging geprint, zodat je favoriete poststuk goed herkenbaar is.

Binnenin de papieren envelop wacht nog een verrassing: de opmaak van De Jager heeft een opfrisbeurt ondergaan. Nieuwe kleuren, lettertypes, vrijstaande fotografie en een meer speels lijnenspel geven De Jager een iets meer speelse en jongere uitstraling.

Verduurzaming

Om de verfrissende nieuwe opmaak en de verduurzaming verder te onderstrepen, zijn ook het formaat en de papiersoort aangepast. We gebruiken vanaf het meinummer opgedikt papier, waardoor er minder van nodig is per uitgave. In plaats van 80 grams papier, wordt De Jager vanaf heden op 70 grams papier gedrukt.

Voor de redactie zelf wordt het werken vereenvoudigd door een digitale ‘plank’, waardoor de creatie van ieder nummer visueel in beeld gebracht wordt, pagina voor pagina. Dit systeem vereenvoudigt bovendien de communicatie tussen het opmaakbureau en de redactieleden.

Natuurlijk zijn wij nieuwsgierig naar wat jullie vinden van het ‘het nieuwe jasje’ van de vertrouwde Jager. Een berichtje naar [email protected] wordt altijd op prijs gesteld.