Jagersvereniging present op Beheerdersdag 2019

Op vrijdag 27 september is de 11e editie van de Beheerdersdag.  Als partner van de Beheerdersdag is de Jagersvereniging ook dit jaar weer present met een stand, een barbecue met wildhapjes en een lezing van Wim Knol, ecoloog bij de Jagersvereniging. Het evenement wordt georganiseerd op Landgoed Mariënwaerdt in Beesd. Leden van de Jagersvereniging krijgen 15 euro korting op de entree (€ 40 in plaats van € 55). De dag biedt een uitgebreid programma aan workshops en excursies, ook zijn er lezingen, demonstraties van machines en een informatiemarkt. Het programma start om 10:00 en duurt tot ongeveer 16:30 uur.

U kunt deelnemen aan meerdere workshops of excursies waar u bijgepraat wordt over allerlei actuele onderwerpen. Denk aan onderwerpen zoals:

• Duurzaam grondgebruik in de praktijk: het begeleiden van eigenaar en pachter naar een meer duurzaam grondgebruik.
  • Weidevogels en drones.
  • De nieuwe Gedragscode Bosbeheer en Soortenbescherming
  • Biotoop op de kaart: hoe krijg je landelijk belangstelling voor jouw bijdrage aan biodiversiteit (lezing Wim Knol).
  • Handhaving in het wilde westen van Brabant: Afvaldumping,stroperij, wildcross etc.
  • De wolf in Nederland
  • Afrikaanse varkenspest: ervaringen uit Vlaanderen.

En nog veel meer! Het volledige programma wordt binnenkort gepubliceerd op de site van de Beheerdersdag 2019.  Tickets koopt u hier.