Jachthondenproeven toch mogelijk dit seizoen

Op 27 juni 2020 maakte Orweja (Organisatie Wedstrijdwezen Jachthonden) op haar website bekend, dat de jachthondenproeven onder bepaalde omstandigheden dit seizoen toch georganiseerd kunnen worden. Eerder gelaste de Commissie Jachthonden Proeven (CJP) de proeven voor dit jaar af in verband met de maatregelen rond corona.

In het bericht vermeldt Orweja dat Standaard Jachthonden Proeven (SJP) met maximaal 75 deelnemers, Provinciale Jachthonden Proeven (PJP) en Meervoudige Apporteer Proeven (MAP) dit seizoen weer kunnen plaatsvinden. Daarbij moet de organisatie zich houden aan het Coronaprotocol Jachthondenproeven dat naar de organisaties is gestuurd.

Er zal nu zo snel mogelijk in kaart worden gebracht welke wedstrijden er georganiseerd gaan worden dit jaar. Het wedstrijdseizoen start vanaf 15 augustus en het wordt verlengd tot 31 oktober 2020.

Deelnemers kunnen vanaf maandag 13 juli inschrijven voor de SJP’s en vanaf 14 juli voor de MAP’s.

Lees het hele bericht op de site van Orweja.nl

Toch jachthondenproeven mogelijk dit jaar