Europese belangenorganisatie FACE benoemt nieuwe president Torbjörn Larsson

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van FACE, de belangenorganisatie van 7 miljoen Europese jagers, is de Zweed Torbjörn Larsson benoemd als nieuwe president. Laurens Hoedemaker, directeur van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging, werd benoemd tot penningmeester. De huidige president, de heer Michl Ebner, nam afscheid.

Op de ALV van dinsdag 4 september jongstelden werd Torbjörn Larsson door de vertegenwoordigers van de Europese jagersvereniging unaniem verkozen tot de nieuwe president van FACE. Larsson was voorzitter van het Svenska Jägareförbundet, de Zweedse belangenorganisatie van jagers. Vanuit die hoedanigheid deed hij ruime ervaring in dossiers op die gerelateerd zijn aan jacht en natuurbehoud. Larsson zal – door zijn benoeming als president van FACE – zijn functie als voorzitter van de Zweedse jagersvereniging beëindigen.
Tijdens dezelfde vergadering werd Laurens Hoedemaker benoemd als penningmeester. De huidige president, Michl Ebner, nam afscheid.

Larsson: ‘Diversiteit van Europese jagers is onze grootste kracht’
Na zijn benoeming liet Larsson in zijn speech het volgende weten: ‘Als een van de eerste prioriteiten in mijn nieuwe rol als president van FACE zal ik de focus en doelstellingen van FACE opnieuw tegen het licht houden.’ Ook benadrukte hij het belang van solidariteit binnen Europa op het gebied van jacht: ‘Solidariteit tussen de verschillende jachtgebieden van Europa is nodig om de unieke jachtcultuur van Europa te behouden en promoten. Diversiteit van onze leden is een van onze grootste krachten. We zijn divers, maar onze passie voor jacht en natuurbehoud bindt ons.’

Lees het hele persbericht

FACE.eu